vrijdag 12 maart 2010

Utrecht + nachtwerk

Ondertussen zit mijn eerste werkweek er al op. Dinsdag en woensdag was het vrij rustig. Ik kreeg enkele opdrachtjes op het bureau zodat ik mij kon verdiepen in de plannen. Dinsdag moest ik de bekisting uitrekenen voor de landhoofden van kunstwerk 11.

Woensdag moest ik een routebeschrijving opstellen naar kunstwerk 15 voor de vrachtwagens. Aangezien de vrachtwagenchauffeurs blijkbaar altijd verkeerd rijden moest dit vrij gedetailleerd zijn. Als contactpersoon had ik Ruud er bij geschreven, maar die zei dan dat ik gerust mijzelf er op mag zetten en dat ik mij vanaf volgende week mag verwachten aan een hele reeks telefoons van verdwaalde vrachtwagenchauffers...

Verder moest ik een berwerkingenlijst opstellen voor het uitvoeren van het brugdek van kunstwerk 12. Deze bewerkingenlijst was vooral om te zien of ik wist wat er moest gedaan worden want Ruud had eerder al 6 dergelijke brugdekken uitgevoerd op het project. Vanaf volgende week is het de bedoeling dat ik bij kunstwerk 12 de werken opvolg voor het uitvoeren van het brugdek.

Donderdag moest ik pas om 20u 's avonds beginnen dus ik had een dagje vrij. Hiervan heb ik gebruik gemaakt om Utrecht te verkennen. Na een 20min fietsen stalde ik mijn fiets in een bewaakte stalling en trok ik met een stadsplan gewapend het centrum in. Utrecht heeft vrij veel gelijkenissen met Brugge, al is Utrecht wel een stuk groter. Deze bedenking stond ik te maken toen ik bovenop de Domtoren stond, tot ik plots twee West-Vlamingen tegenkwam. Het bleken twee Bruggelingen te zijn die in het belfort in Brugge werkten en die naar de domtoren op prospectie kwamen om nieuwe ideetjes op te doen.



Na het centrum verkend te hebben ging ik even langs bij ESN (ErasmusStudentNetwork), 10 min later stond ik weer buiten met een lidkaart en een kalender van de komende activiteiten.

's Avonds kon het grote werk dan beginnen, om 22:00u waren de rijstroken onder veld 1 van de brug afgezet en waren de kranen geïnstalleerd, om 22:30u lag de eerste brugligger al. Aan een verbazend snel tempo werd de ene achter de andere brugligger aangevoerd en geplaatst. Ruud zijn bewering dat vrachtwagenchauffeurs veel verkeerd rijden werd hier ook nog eens bevestigd en met een ligger van 18m achterop is het niet zo evident om te draaien... Maar tegen 3u lagen alle brugliggers er op en konden we al beginnen de leuningen te plaatsen en op te ruimen. Moe maar tevreden konden we tegen 4:30u gaan slapen, een uur vroeger dan gepland!






2 opmerkingen:

  1. Wat specifiek reken je dan uit aan de bekisting Ward? m² of soorten panelen? is het traditioneel of systeem.

    Bij terugkomst zou ik graag eens je werkvoorbereidingen zien.

    Ook leuk is dat indien hollanders met een rood kruisje een bepaalde rijstrook buiten gebruik stellen (zal hier wel wat meer zijn geweest) er dan ook effectief niemand op rijdt. probeer dat in belgië eens.... :-)

    succes met kunstwerk 12!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soorten panelen. Systeembekisting Peri. Er waren toch enkele chauffeurs die het rode kruis niet goed snapten... Gelukkige hadden ze het op tijd door.

    BeantwoordenVerwijderen